Методи навчальної дискусії
9 практичних порад
Лайфхаки для вчителя
"Дискусійне кафе" (прийом розвитку критичного милення)
Літературне кафе
Читацький театр (прийом критичного мислення)
Аналізуємо прочитане. Інсерт
Сторітелінг
Сторітеллінг (методичний навігатор)
Сторітеллінг-метод донесення інформації
Сторітеллінг-як зацікавити слухача (Рудніцька)
Сторітелінг на уроках
Сторітеллінгові вправи
Як розвивати критичне мислення
Фішбоун
12 прийомів
Лицарі Круглого столу
На урок з кубиком та квіткою
6 капелюхів
Мотивація на уроках зарубіжної літератури (Н.Дениско)
Мотивація - один із найнеобхідніших етапів сучасного уроку. "Для того, щоб учень по-справжньому включився в роботу, потрібно зробити поставлені в ході навчальної діяльності завдання не тільки зрозумілими, але й внутрішньо прийнятими ним", - зазначав відомий психолог С. Л. Рубінштейн. За 1-2 хвилини уроку учитель повинен донести учням значущість знань таким чином, щоб вони знайшли відгук і опорну точку в їх переживанні. Для цього можна використати різноманітні нескладні методи і прийоми.
Мікрофон
- Що таке дружба? (відповіді учнів)
Вчитель. Що таке справжня дружба допоможе нам зрозуміти сьогоднішній урок. Його тема "Том Сойєр і Гек Фінн".
Асоціації
- Напишіть асоціації до слова "казка".
Вчитель. Бачите, як ви багато знаєте про казку. Значить, ця інформація важлива. Сьогодні ви поглибите свої знання про казку. Тема нашого уроку "Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки".
Продовжити речення
Людська гідність - це...
Вчитель. Розібратися з цим складним питанням нам допоможе балада Шиллера "Рукавичка".
Проблемні питання
- Чи можна розкривати таємницю? (Стівенсон "Балада про вересовий трунок")
- Чи існує справжнє кохання? (О. Генрі "Дари волхвів")
- Чи варто жертвувати своїм життям? (О. Генрі "Останній листок")
Обери позицію
- Чи потрібні Дон Кіхоти в наш час? (узагальнюючий урок за романом Сервантеса)
Ситуативні завдання
- Ви потрапили в екстремальну ситуацію, наприклад, заблукали в лісі. Що ви будете робити?
Вчитель. Що робити в надзвичайній ситуації пояснює Джек Лондон в творі "Жага до життя".
Здивування
- Цей поет найкращі свої вірші написав до 17 років, але ввійшов в історію світової літератури. Хто ж цей поет, про що він писав? ( "Творчість Артюра Рембо")
- Цей письменник писав по 15-18 годин на добу, дуже любив каву, побував на Україні. ("Життєвий і творчий шлях Оноре де Бальзака")
Проекція на майбутнє (моя назва)
Вивчаючи оглядові теми про літературні епохи, складаємо інтелект-карти. Мотивація звучить так: "Незабаром ви закінчите школу, вступите до вузу. Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати новий вид конспекту. Він називається інтелект-карта (ментальна карта, карта пам'яті, майндмеппінг)".
Варто зазначити, що мотивація потрібна також до кожного завдання, яке пропонує вчитель на уроці. Діти повинні усвідомлювати, для чого вони виконують те чи інше завдання, чому воно їх навчає.
Немає коментарів:
Дописати коментар