середа, 27 червня 2018 р.

Варто спробувати

Хмари слів
Сервіси для створення хмар слів

Для створення флешкарт та ігор

Створити матеріал для уроку

Створити буктрейлер

Створити кросворд

QR-коди
Ідеї використання QR-кодів
Як використовувати QR-коди
Використання QR-кодів в освіті

Кроссенс
Кроссенс - головоломка
Метод кросенса
Кроссенс на уроці літератури.(За матеріалами статті Н.Гиренко)

Кроссенс  – асоціативна головоломка нового покоління. Слово «кроссенс» означає  «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови  означає  «перетин слів».
Ідея кроссенса проста, як і все геніальне. Це  асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти    картинок. Зображення розташовують так, що кожна  картинка має зв'язок із попередньою і наступною,  а центральна поєднує за змістом зразу декілька картинок. Завдання того, хто розгадує кроссенс - знайти асоціативний  зв'язок  між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими. При створенні кроссенса можна скористатися таким  алгоритмом:
1. Визначити тематику(загальну ідею).
2. Вибрати  8-9 елементів (образів), що мають відношення до теми.
3. Знайти зв'язок  між елементами.
4. Визначити послідовність елементів за типом зв’язку «хрест» і «основа».
5. Сконцентрувати значення в одному елементі (центр – 5-й квадрат).
6. Виділити  відмінні риси, особливості кожного елемента.
7. Підібрати картинки, що ілюструють вибрані елементи (образи).
8. Замінити вибрані прямі  елементи (записані образи) і асоціації   непрямими,  символічними картинками.
       Побудова асоціативного зв’язку між образами елементів. Для полегшення створення  кроссенса зручно спочатку кожен квадрат заповнити словом (словосполученням) із вибраної теми, а потім замінити його асоціативною картинкою. Оскільки основне значення кроссенса – це певна загадка, ребус, головоломка, то він є гарною формою  нетрадиційної перевірки знань із теми.  Застосування кроссенса на уроці різноманітне, його можна використати:
1) при формулюванні  теми і мети уроку;
2) при вивченні нового матеріалу, в якості постановки проблемної ситуації; 3) при закріпленні і узагальненні вивченого матеріалу;
4) при підведенні підсумку роботи на уроці, включити як  рефлексію.
5) повністю урок можна побудувати в формі  кроссенса, тобто дев’ять  елементів кроссенса можуть представляти собою структуру уроку.
6) кроссенс можна запропонувати учням як творче домашнє завдання.
      Тому кроссенс – головоломка нового покоління, яка поєднує в собі найкращі якості зразу деяких інтелектуальних розваг: загадки, ребусу, головоломки. Кроссенс є прекрасним засобом розвитку  логічного і творчого мислення учнів. Рольові ігри, ігри-головоломки, ігри-естафети — усе це потрібно використовувати в навчанні, періодично чергуючи. Це як певний елемент тренінгу: інформація — і відразу ж закріплення на практиці в доступній формі. Тут (у грі) працюють емоції, а емоційно підкріплена інформація запам'ятовується набагато краще. Для ефективного застосування методу «кроссенс» , зокрема щоб охопити весь необхідний обсяг матеріалу і глибоко його вивчити (а не перетворити технології на безглузді «ігри заради самих ігор»), педагог повинен старанно планувати свою роботу.
       Метод «кроссенс» можна поєднати із такими інтерактивними методами, як: робота в малих групах;  робота в парах,  «мозковий штурм»,  «коло ідей»; «мікрофон»;
     Творчі завдання мають бути розраховані не на кілька осіб, а на весь клас. Дитина дуже швидко освоює умови нової гри, вносить щось нове. І завдання педагога — зберегти цю гнучкість розуму для засвоєння нових знань. Адже ми живемо в час, коли життя стрімко змінюється й треба вміти швидко орієнтуватися в нових реаліях. А вчитель повинен зробити перший крок, подаючи приклад нестандартного підходу до навчального матеріалу.


Немає коментарів:

Дописати коментар